Taycan, първият електромобил на Porsche

Концепцията Mission E, която видяхме през 2015 г., беше просто леко загатване; днес продукцията Porsche Taycan дебютира на Ниагарския водопад, Канада и определено чакането си заслужава. На хартия Porsche Taycan е също толкова добър, колкото и в рекламите за модела: до 751HP (560kW) и 1049Nm въртящ момент при върховия модел Turbo S с функция Overboost (616 к.с. обикновено), а при Turbo модела 680Hp (500kW)  и 850Nm с Overboost. Макар че и в двата няма реално турбо под капака.



Мощността идва от два електромотора: един на предната ос и един на задната. Системата за задвижване на всички колела и двустепенната трансмисия, уникална за Porsche, позволява спринт от 0 до 100 км/ч само 2,6 секунди и максимална скорост от 260 км/ч. Цялата тази мощност се свързва с шасито, което от Porsche обещават, че запазва непокътната динамиката на шофиране характерна за марката.



Porsche Taycan не е само първият изцяло електрически спортен седан в Германия, но е и огромна технологична стъпка напред за самата марка. Концепцията дебютира първо през 2015 г. и изпъкна с опростения, модерен дизайн, който сега виждаме в производствения модел. Уникални елементи като четирите светодиодни фарове и минималистичната решетка съставляват по-голямата част от дефиниращите черти отпред, докато задната част възприема част от формите, намиращи се на сегашния 911. Като се забелязват и някои компоненти от 918, придаващи още по-добра визия.



Както казахме в началото мощността е впечатляваща, но това не означава, че е за сметка на пробега. Porsche Taycan Turbo S достига 412 километра с едно пълно зареждане, докато Taycan Turbo изминава 450 км. Захранването се предава чрез уникална двустепенна трансмисия и се изпраща до четирите колела.

Модела разполага с четири различни режима на шофиране: Range, Normal, Sport и Sport Plus. Режимът за максимизиране на обхвата подчертава ефективността. Когато е избран, максималната скорост е ограничена между 90 и 140 км/ч и автоматично се избира най-ефективната настройка на задвижването на всички колела. В зависимост от ситуацията, Taycan може да се движи, използвайки само предния мост.
 


Първоначално Taycan ще бъде произвеждан в производственото предприятие на Porsche в Щутгарт. При подготовката автопроизводителят е наел повече от 1400 души в Германия за разработката на новото превозно средство. Част от тези 1400 служители включват повече от 100 IT специалисти, производствени организатори и механици. Porsche също инвестира 700 милиона евро (приблизително 825 милиона долара) в своя център за разработка във Вайсах, където Taycan ще прекара по-голямата част от изготвянето си.

 
Porsche Taycan Turbo започва от 150 900 долара за базов вариант. От Щутгартския автомобилен гигант казаха по-рано през годината, че Taycan ще струва "колкото Panamera", но въз основа на това, което знаем сега, е значително по-ценен (поне за модела Turbo). Може би това ще бъде вярно за моделите на по-ниско ниво, които още не сме виждали. По-мощният модел Turbo S струва 185 000 долара.
 

 

В "ЕМ ДЖИ ТИ" може да поръчате Porsche от всички модели.

Нови или почти нови, без клиентска регистрация.

Производство за немския пазар.

Европейска гаранция.
 




===MGT Auto Performance===

VIP клиентела

Проверете репутацията ни.