Това е дългоочакваният заместник на Aventador. Той включва очарователно plug-in хибридно задвижване, впечатляваща каросерия, много повече технологии и по-практичен интериор.
През последните няколко седмици Lamborghini умело повдигаше интереса на автомобилните фенове, като малко по малко, „парче по парче“ ни предоставяше възможност да хвърлим поглед върху части от новия модел. Научихме, че Lamborghini Revuelto е първият plug-in хибрид на италианския автомобилен производител. Неговият атмосферен 6,5-литров V12 двигател произвежда 825 к.с., подсилен от общо три електрически мотора с обща стойност 190 к.с. Два от тях задвижват предните колела, а третия е интегриран в изцяло новата осемстепенна трансмисия с двоен съединител, монтирана напречно зад задната ос. Пиковата мощност на системата е 1015 к.с. и 725 Nm въртящ момент.
Научихме също така, че моделът има изцяло ново монококово шаси, което е 10% по-леко и 25% по-твърдо от това на Aventador, с 3,8-kWh литиево-йонна батерия, разположена в тунела, минаващ през центъра на конструкцията. Електронният мозък на автомобила комбинира режимите Recharge, Hybrid и Performance на хибридната система с настройките на бензиновия агрегат – Città (Град), Strada (Улица), Sport и Corsa (Състезание), за да осигури не по-малко от 13 конфигурации на задвижване.
Батерията може да се презарежда от порт в предното багажно отделение, а неудобното разположение предполага, че е предназначен за по-рядка употреба. По-забавна, макар и по-малко зелена, ще бъде опцията за зареждане с помощта на V12 двигателя, който превръща задния електрически мотор в генератор. В този случай са нужни само шест минути за зареждане на батерията.
Дизайнът на Revuelto успява да бъде едновременно познат и различен. Неговите пропорции и стойка са запазена марка на Lamborghini – нисък, широк и с визуално голяма маса, събрана в задната част на колата. Но има и безброй нови детайли, като най-впечатляващите са предните фарове разположени под капака, който сега стига чак до най-предната част на автомобила. Това е детайл, който ръководителят на дизайна на Lamborghini, Митя Боркерт, признава, че е вдъхновен от супербайка Panigale, произведен от дъщерната марка на Lamborghini, Ducati. Предната част също така разполага с Y-образни дневни светлини, представени първоначално в лимитираната серия Lamborghini Sián от 2021 г., както и чифт сферични радарни сензори, даващи визуален знак за драстично повишеното ниво на технологии на Revuelto.
Горната част на V12 агрегата на Revuelto се вижда през задния прозрачен капак на двигателя, това е едно от основните условия, определени от изпълнителния директор на Lamborghini Стефан Винкелман. Задната част на автомобила е доминирана от огромни изпускателни тръби с централен изход под подвижно крило.
От Lamborghini казват, че ограниченото пространство на плътно прилепналата кабина на Aventador е едно от най-големите оплаквания от купувачите, особено от на американския пазар. Revuelto е по-голям, с повече място за главата и лактите, като неговият кокпит също така има няколко места за съхранение (на Aventador липсваха такива) плюс чифт поставки за чаши, които се намират пред пасажера. Кабината на Revuelto също така получава три цифрови дисплея. Шофьорът разполага с 12,3“ инструментален пакет, портретно ориентиран 8,4“ сензорен екран в центъра на арматурното табло, който служи като основен потребителски интерфейс. Има и нов 9,1“ дисплей пред пътника, който може да бъде конфигуриран да показва различни набори от „страшни“ числа, когато колата се кара подобаващо.
Дори с увеличаването на масата и в най-ниската си спецификация за пускане на пазара, Revuelto ще бъде както най-мощният шосеен автомобил на Lamborghini досега, така и почти сигурно най-бързият. Твърдението на компанията за 2,5-секундно време от 0 до 100 км/ч. може да не се откроява в сегмент, където почти всичко сега е под три. Но твърдението, че ще може да измине пътя си от покой до 200км/ч. за под 7,0 секунди, наистина е впечатляващо. На Bugatti Chiron са му необходими 6,5 секунди за същия показател.
Доставките на Revuelto ще започнат по-късно тази година и въпреки че все още нямаме официално представена окончателна цена, от Lamborghini казват, че първите две години от производството вече са напълно капарирани.
В “ЕМ ДЖИ ТИ” може да поръчате Lamborghini.
Нов или почти нов, без клиентска регистрация.
Производство за немския пазар.
Европейска гаранция.
